- Sprawozdania i informacje o wykonaniu budżetu
-
Artykuł archiwalny
2004-05-05 15:49:12
Sprawozdanie z wykonania budżetu
2003
SPRAWOZDANIE z działalności finansowej gminy Czarnia za 2003 rok Urząd Gminy w Czarni w zakresie gospodarki budżetowej w 2003 roku wykonywał zadania z zakresu administracji rządowej , zadania na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego oraz funduszy celowych . Realizacja dochodów i wydatków budżetu gminy za 2003 rok przedstawia się następująco : I. DOCHODY Uchwalony przez Radę Gminy pierwotny plan dochodów budżetowych wynosił w 2003 r. 3 320 865 zł. , w ciągu roku został zwiększony o kwotę 202 748 zł. i ostateczny plan dochodów wynosił 3 523 613 zł. Zwiększenie dochodów nastąpiło z tytułu : - dotacji na zadania rządowe - 15 428 zł. - dotacji na zadania własne - 84 986 zł. - subwencji - 65 230 zł. - podatki i opłaty - 14 898 zł. - fundusze celowe - 25 000 zł. Dochody budżetowe według poszczególnych rodzajów przedstawiają się następująco : Lp. Treść Plan w zł. Wykonanie w zł. % 1 Dochody własne 428 187 431 541 100,78 2 Udziały w podatku dochodowym 123 463 123 798 100,27 3 Dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej 332 300 332 299 100,00 4 Dotacje celowe na dofinansowanie własnych zadań bieżących i inwestycyjnych 86 198 86 198 100,00 5 Zadania realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego 7 828 7 828 100,00 6 Dotacje otrzymane z funduszy celowych 25 000 25 000 100,00 7 Subwencja 2 508 431 2 508 431 100,00 8 Za wydane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych 12 206 12 206 100,00 O g ó ł e m 3 523 613 3 527 301 100,10 Wykonanie dochodów na jednego mieszkańca wynosi 1 317,63 zł. zł. , natomiast wykonanie dochodów własnych na jednego mieszkańca wynosi 161,20 zł. , przyjmując liczbę mieszkańców 2 677 faktycznie zamieszkałych w gminie na dzień 31.12.2002 r.. Skutki obniżenia górnych stawek podatków przez Rade Gminy wynoszą 54 706 zł. . Skutki udzielonych przez gminę ulg , umorzeń , zwolnień i zaniechania poboru wynoszą 46 881 zł. Głównym źródłem dochodów gminy była subwencja, która stanowiła 71,11 % całości dochodów. Pozostałe dochody w stosunku do wykonania całości dochodów wynosszą : - dochody własne - 12,23 % - dotacje celowe z zakresu administracji rządowej - 9,42 % - dotacje na dofinansowanie zadań własnych - 2,45 % - zadania realizowane na podstawie porozumień - 0,22 % - dotacje celowe - 0,71 % - za wydane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych - 0,35 % - udziały w podatku dochodowym - 3,51 % W porównaniu do roku ubiegłego dochody ogółem na jednego mieszkańca zmalały o kwotę 5,13 zł. , zaś dochody własne zmalały o kwotę 20,80 zł. . Realizacja dochodów według działów , rozdziałów i paragrafów przedstawia się następująco: DziałRozdział § T r e ś ć Plan Wykonanie % 010 Rolnictwo i łowiectwo 1 936 1 845 95,30 01022 Zwalczanie chorób zakaźnych zwierząt oraz badania monitoringowe pozostałości chemicznych i biologicznych w tkankach zwierząt i produktach pochodzenia zwierzęcego 1 176 1 176 100 069 Wpływy z różnych opłat 1 176 1 176 100 01095 Pozostała działalność 760 669 88,02 075 Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze 760 669 88,02 600 Transport i łączność 25 000 25 000 100 60016 Drogi publiczne gminne 25 000 25 000 100 244 Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych 25 000 25 000 100 700 Gospodarka mieszkaniowa 25 476 25 452 99,90 70005 Gospodarka gruntamii nieruchomościami 25 476 25 452 99,91 047 Wpływy z opłat za zarząd , użytkowanie i użytkowani wieczyste nieruchomości 345 345 100 075 Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa , jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze 11 638 11 618 99,83 077 Wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności nieruchomości 12 202 12 202 100 092 Pozostałe odsetki 1 291 1 287 99,69 750 Administracja publiczna 41 342 41 353 100,03 75011 Urzędy wojewódzkie 32 018 32 018 100 2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami 32 018 32 018 100 75020 Starostwa powiatowe 7 828 7 828 100 232 Dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego 7 828 7 828 100 75023 Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) 1 496 1 507 100,73 069 Wpływy z różnych opłat 1 496 1 507 100,73 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 11 026 11 026 100 75101 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa 504 504 100 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami 504 504 100 75110 Referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne 10 522 10 522 100 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami 10 522 10 522 100 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 1 430 1 430 100 75412 Ochotnicze straże pożarne 1 080 1 080 100 075 Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa , jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze 1 080 1 080 100 75414 Obrona cywilna 350 350 100 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami 350 350 100 756 Dochody od osób prawnych , od osóbfizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej 502 155 504 967 100,55 75601 Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych 10 538 10 991 104,30 035 Podatek od działalności gospodarczej osóbfizycznych, opłacany w formie karty podatkowej 10 514 10 978 104,41 091 Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat 24 13 54,17 75615 Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych 266 887 268 832 100,72 031 Podatek od nieruchomości 236 340 238 285 100,82 033 Podatek leśny 30 436 30 436 100,00 091 Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat 111 111 100,00 75616 Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych 76 963 76 762 99,74 031 Podatek od nieruchomości 13 210 13 155 99,58 032 Podatek rolny 11 140 11 077 99,43 033 Podatek leśny 12 311 12 286 99,79 034 Podatek od środków transportowych 31 132 31 132 100,00 050 Podatek od czynności cywilnoprawnych 9 000 8 960 99,55 091 Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat 170 152 89,41 75618 Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw 24 304 24 584 101,15 041 Wpływy z opłaty skarbowej 10 648 10 928 102,62 045 Wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe 1 450 1 450 100,00 048 Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu 12 206 12 206 100,00 75621 Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa 123 463 123 798 100,27 001 Podatek dochodowy od osób fizycznych 122 621 122 931 100,25 002 Podatek dochodowy od osób prawnych 842 867 102,96 758 Różne rozliczenia 2 530 198 2 531 201 100,04 75801 Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego 1 622 175 1 622 175 100,00 292 Subwencje ogólne z budżetu państwa 1 622 175 1 622 175 100,00 75802 Część podstawowa subwencji ogólnej dla gmin 775 449 775 449 100,00 292 Subwencje ogólne z budżetu państwa 775 449 775 449 100,00 75805 Część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin 110 807 110 807 100,00 292 Subwencje ogólne z budżetu państwa 110 807 110 807 100,00 75814 Różne rozliczenia finansowe 21 767 22 770 104,61 035 Podatek od działalności gospodarczej osóbfizycznych, opłacany w formie karty podatkowej 0,00 -169 091 Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat 0,00 -6 092 Pozostałe odsetki 18 500 19 678 106,36 097 Wpływy z różnych dochodów 3 267 3 267 100,00 801 Oświata i wychowanie 9 255 9 274 100,21 80101 Szkoły podstawowe 8 095 8 114 100,23 075 Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa , jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze 6 090 6 111 100,34 092 Pozostałe odsetki 10 8 80,00 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami 1995 1995 100,00 80195 Pozostała działalność 1 160 1 160 100,00 203 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) 1 160 1 160 100,00 851 Ochrona zdrowia 3 435 3 435 100,00 85195 Pozostała działalność 3 435 3 435 100,00 075 Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa , jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze 3 435 3 435 100,00 853 Opieka społeczna 366 360 366 318 99,99 85313 Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej 8 210 8 210 100,00 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwana realizację zadań bieżących z zakresuadministracji rządowej oraz innych zadań zleconychgminie (związkom gmin) ustawami 8 210 8 210 100,00 85314 Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne 182 344 182 344 100,00 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwana realizację zadań bieżących z zakresuadministracji rządowej oraz innych zadań zleconychgminie (związkom gmin) ustawami 182 344 182 344 100,00 85315 Dodatki mieszkaniowe 40 038 40 038 100,00 203 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwana realizację własnych zadań bieżących gmin(związków gmin) 40 038 40 038 100,00 85316 Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze 20 934 20 933 100,00 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami 20 934 20 933 100,00 85319 Ośrodki pomocy społecznej 67 353 67 353 100,00 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami 67 353 67 353 100,00 85328 Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze 411 370 90,02 083 Wpływy z usług 411 370 90,02 85395 Pozostała działalność 47 070 47 070 100,00 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami 2 070 2 070 100,00 203 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) 45 000 45 000 100,00 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 6 000 6 000 100,00 90015 Oświetlenie ulic, placów i dróg 6 000 6 000 100,00 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami 6 000 6 000 100,00 O G Ó Ł E M 3 523 613 3 527 301 100,10 Jak wynika z powyższego zestawienia dochody w stosunku do planu wykonano w 100,10 % Dochody uzyskano z następujących tytułów : W dziale 010 Rolnictwo i Łowiectwo - za wydane świadectwa miejsca pochodzenia zwierząt , - z czynszu za dzierżawę obwodów łowieckich , W dziale 600 Transport i łączność - dotacja celowa z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych na modernizację drogi dojazdowej do gruntów rolnych we wsi Bandysie , W dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa - wieczyste użytkowanie gruntów i dzierżawa gruntów , - odsetki za nieterminowe wpłaty , - wpłata raty ze sprzedaży lokalu mieszkalnego , - sprzedaż gruntów mienia komunalnego, W dziale 750 Administracja publiczna - dotacja z Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego na prowadzenie zadań zleconych gminie, - środki od Starostwa Powiatowego w Ostrołęce na prowadzenie spraw z zakresu melioracji , - koszty upomnienia , - za sporządzone specyfikacje do przetargów , - prowizja za znaki skarbowe , W dziale 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej ,kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa - dotacja z Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Ostrołęce na prowadzenie i aktualizację rejestrów wyborców oraz przeprowadzenie referendum w sprawie przystąpienia Polski do Unii Europejskiej , W dziale754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa - dotacja z Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie na konserwację sprzętu obrony cywilnej oraz na szkolenia obronne , - czynszu najmu lokalu dla Telekomunikacji Polskiej S.A. w Radomiu. W dziale 756 Dochody od osób prawnych , od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej - wpływy z podatku działalności gospodarczej osób fizycznych, opłaconego w formie karty podatkowej, pobieranego przez Urzędy Skarbowe , - podatku od nieruchomości osób prawnych i fizycznych , - podatku rolnego od osób fizycznych , - podatku leśnego od osób prawnych i fizycznych , - podatku od środków transportowych , - podatku od czynności cywilnoprawnych - odsetek od nieterminowych wpłat - wpływy z opłaty skarbowej i administracyjnej za czynności urzędowe , - z tytułu wydanych zezwoleń na sprzedaż alkoholu , - udziałów w podatku dochodowym od osób prawnych i fizycznych , W dziale 758 Różne rozliczenia - wpływy subwencji oświatowej , - wpływy subwencji ogólnej dla gmin , - wpływy subwencji drogowej , subwencji z tytułu ustawowych ulg i zwolnień , - wpływy odsetek z kapitalizacji oraz z lokat , W dziale 801 Oświata i wychowanie - wpływy za wynajem mieszkań i dostawę wody , - wpływy odsetek za zwłokę od nieterminowych wpłat , - dotacja z Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie na zakup podręczników dla uczniów klas I oraz na pokrycie Funduszu Świadczeń Socjalnych dla byłych nauczycieli emerytów i rencistów , - W dziale 851 Ochrona zdrowia - wpływy za wynajem lokalu mieszkalnego i użytkowego w budynku Gminnego Ośrodka Zdrowia, W dziale 853 Opieka społeczna - wpływy dotacji z Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie na opłacenie składek ubezpieczenia zdrowotnego oraz składek emerytalno –rentowych za podopiecznych , na wypłatę zasiłków stałych , wyrównawczych , rent socjalnych , zasiłku okresowego gwarantowanego , zasiłków z tytułu ochrony macierzyństwa, rodzinnych i pielęgnacyjnych , dodatków mieszkaniowych , na utrzymanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz dożywianie dzieci i wyprawkę szkolną , - wpływy od usług sąsiedzkich , W dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - dotacja celowa na sfinansowanie oświetlenia i konserwację dróg publicznych nie będących w zarządzie gminy . Ponad 100 % dochody uzyskano w dziale : W dziale 750 Administracja publiczna - w rozdziale 75023 z tytułu dodatkowych wpływów kosztów upomnienia , W dziale 756 Dochody od osób prawnych , od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadajacych osobowości prawnej - w rozdziale 75601 z tytułu rozliczenia wpływów z podatku dochodowego od osób fizycznych , od działalności gospodarczej , opłacanego w formie karty podatkowej oraz odsetek za zwłokę za 2003 r. w miesiącu styczeń 2004 r. , - w rozdziale 75615 ponadplanowy wpływ podatku od nieruchomości od osób prawnych w miesiącu grudniu , od Zakładu Energetycznego Warszawa , - w rozdziale 75618 z tytułu rozliczenia wpływów z opłaty skarbowej za 2003 r. w miesiącu styczeń 2004 r. , - w rozdziale 75621 z tytułu rozliczenia wpływów podatku dochodowego od osób prawnych za 2003 r. w miesiącu styczeń 2004 r. , W dziale 758 Różne rozliczenia - w rozdziale 75814 z tytułu wpływów odsetek z kapitalizacji w większej wysokości niż planowano , W dziale 801 Oświata i wychowanie - w rozdziale 80101 na skutek nadpłaty poprzez dokonanie podwójnej wpłaty raty czynszu za wynajem lokalu mieszkalnego , Zaległości za 2003 rok wynoszą 24 960 zł. z tego to : - 156,50 zł. - zaległość z tytułu czynszu za dzierżawę gruntów rolnych - 19 665,28 zł. - zaległość z Urzędu Skarbowego w Ostrołęce - 64,80 zł. - zaległość w podatku od nieruchomości - 89,09 zł. - zaległość w podatku rolnym - 65,61 zł. - zaległość w podatku leśnym - 4 918,70 - zaległość w podatku od środków transportowych Zaległości te powstały w wyniku - nie dokonania wpłaty czynszu za dzierżawę gruntów przez 1 osobę , - zaległość z Urzędu Skarbowego w Ostrołęce w podatku od działalności gospodarczej, - nie dokonania wpłat podatków zobowiązań pieniężnych ( podatku rolnego , leśnego oraz od nieruchomości ) : w podatku rolnym zaległości występują w 11 pozycjach, w podatku leśnym zaległości występują w 11 pozycjach, w podatku od nieruchomości zaległości występują w 2 pozycjach - zaległość w podatku od środków transportowych występuje w 1 pozycji W ciągu roku wystawiono 77 upomnień oraz 3 tytuły wykonawcze . Z zaległości z lat ubiegłych ściągnięto na kwotę 316,50 zł. w tym : - w zobowiązaniach pieniężnych 238,30 zł., - w czynszu za wynajem lokalu 78,20 zł. Nadpłaty (9,00 zł. w podatku od nieruchomości , 25,80 zł. w podatku rolnym , 41,00 zł. w podatku leśnym , 9,13 zł. w czynszu za mieszkanie lokalu w Szkole Podstawowej w Długiem) powstałe w zobowiązaniach pieniężnych są wynikiem uiszczania podwójnych wpłat przez podatników oraz inkasentów , którzy pobierają podatek zaokrąglając go do pełnych złotych . Nadpłata w kwocie 76,00 zł. w podatku od czynności cywilnoprawnych spowodowana jest przez Urząd Skarbowy w Ostrołęce. Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Szydlik II. WYDATKI Uchwalony na 2003 rok plan wydatków gminy na kwotę 3 320 865 zł. został zwiększony w ciągu roku o kwotę 357 356 zł. i ostateczny plan wydatków wyniósł 3 678 221 zł. Zmiany w planach dotyczyły następujących tytułów : - otrzymanej subwencji 65 230 - otrzymanych dotacji 15 428 - dofinansowanie zadań własnych 84 986 - dochodów własnych 14 898 - funduszy celowych 25 000 - nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych 154 608 - za wydane zezwolenia na sprzedaż -2 794 napojów alkoholowych Wykonanie wydatków ogółem wynosi 3 443 634 zł. , co stanowi 93,62 % w stosunku do planu rocznego , w tym: - wydatki bieżące plan- 3 560 771 zł. wykonanie 3 368 456 zł. , tj. 94,60 % planu wydatków - wydatki inwestycyjne plan – 117 450 zł. , wykonanie 75 178 zł. , tj. 64,01 % planu wydatków inwestycyjnych Wydatki inwestycyjne stanowią 2,04 % w stosunku do całości wydatków . W ciągu roku dla innych podmiotów przekazano 8 000 zł. Wykonanie wydatków wg klasyfikacji budżetowej przedstawia się następująco : DziałRozdział § T r e ś ć Plan Wykonanie % 010 Rolnictwo i łowiectwo 1 340 905 67,54 01030 Izby rolnicze 260 216 83,08 2850 Wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych w wysokości 2% uzyskanych wpływów z podatku rolnego 260 216 83,08 01095 Pozostała działalność 1 080 689 63,80 4100 Wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne 780 454 58,21 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 300 235 78,33 020 Leśnictwo 100 0 0,00 02095 Pozostała działalność 100 0 0,00 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 100 0 0,00 600 Transport i łączność 124 830 110 158 88,25 60016 Drogi publiczne gminne 124 830 110 158 88,25 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 2 750 275 10,00 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 494 47 9,51 4120 Składki na Fundusz Pracy 723 661 91,42 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 1 300 180 13,85 4270 Zakup usług remontowych 114 563 105 995 92,52 6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 5 000 3 000 60,00 630 Turystyka 980 940 95,92 63095 Pozostała działalność 980 940 95,92 3020 Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń 500 500 100,00 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 480 440 91,67 700 Gospodarka mieszkaniowa 33 200 12 961 39,04 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami 33 000 12 761 38,67 4300 Zakup usług pozostałych 33 000 12 761 38,67 70095 Pozostała działalność 200 200 100,00 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 200 200 100,00 720 Informatyka 14 000 8 779 62,71 72095 Pozostała działalność 14 000 8 779 62,71 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 2 000 1 712 85,60 4270 Zakup usług remontowych 2 500 0 0,00 4300 Zakup usług pozostałych 9 500 7 067 74,39 750 Administracja publiczna 695 997 660 253 94,87 75011 Urzędy wojewódzkie 32 018 32 018 100,00 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 26 753 26 753 100,00 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 4 610 4 610 100,00 4120 Składki na Fundusz Pracy 655 655 100,00 75020 Starostwa powiatowe 7 828 7 828 100,00 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 6 541 6 541 100,00 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 1 127 1 127 100,00 4120 Składki na Fundusz Pracy 160 160 100,00 75022 Rady Gmin (miast i miast na prawach powiatu) 35 600 26 684 74,96 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych 34 760 25 851 74,37 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 840 833 99,17 75023 Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) 607 851 587 564 96,66 3020 Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń 600 142 23,67 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 412 206 408 924 99,20 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 30 627 30 627 100,00 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 66 821 64 982 97,25 4120 Składki na Fundusz Pracy 9 458 9 389 99,27 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 36 000 31 252 86,81 4260 Zakup energii 4 500 3 616 80,36 4270 Zakup usług remontowych 4 500 4 101 91,11 4300 Zakup usług pozostałych 22 000 18 055 82,07 4410 Podróże służbowe krajowe 8 000 6 489 81,11 4430 Różne opłaty i składki 3 668 516 14,07 4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 9 471 9 471 100,00 75047 Pobór podatków, opłat i nie podatkowych należności budżetowych 6 200 3 495 56,37 4100 Wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne 5 900 3 495 59,24 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 300 0 0,00 75095 Pozostała działalność 6 500 2 664 40,98 2090 Wpłaty gmin i powiatów na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związków powiatów na dofinansowanie zadańbieżących 2 500 2 500 100 3020 Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczonedo wynagrodzeń 4 000 164 4,10 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 11 026 11 026 100,00 75101 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej kontroli i ochrony prawa 504 504 100,00 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 73 73 100,00 4120 Składki na Fundusz Pracy 10 10 100,00 4300 Zakup usług pozostałych 421 421 100,00 75110 Referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne 10 522 10 522 100,00 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych 7 128 7 128 100,00 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 109 109 100,00 4120 Składki na Fundusz Pracy 16 16 100,00 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 1 611 1 611 100,00 4300 Zakup usług pozostałych 1 456 1 456 100,00 4410 Podróże służbowe krajowe 202 202 100,00 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 98 601 82 950 84,13 75412 Ochotnicze straże pożarne 98 251 82 600 84,07 2830 Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozostałym jednostkom niezaliczonym do sektora finansów publicznych 8 000 8 000 100,00 3020 Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń 5 500 5 026 91,38 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 880 176 20,00 4120 Składki na Fundusz Pracy 121 25 20,66 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 4 500 3 116 69,24 4260 Zakup energii 4 500 2 971 66,02 4270 Zakup usług remontowych 1 000 732 73,20 4300 Zakup usług pozostałych 7 300 5 240 71,78 4410 Podróże służbowe krajowe 200 0 0,00 4430 Różne opłaty i składki 3 800 2 208 58,11 6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 18 000 10 656 59,20 6060 Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych 44 450 44 450 100,00 75414 Obrona cywilna 350 350 100,00 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 250 250 100,00 4300 Zakup usług pozostałych 100 100 100,00 758 Różne rozliczenia 6 644 474 7,13 75814 Różne rozliczenia finansowe 1 500 474 31,60 4300 Zakup usług pozostałych 1 500 474 31,60 75818 Rezerwy ogólne i celowe 5 144 0 0,00 4810 Rezerwy 5 144 0 0,00 801 Oświata i wychowanie 2 044 827 1 948 408 95,28 80101 Szkoły podstawowe 1 355 095 1 331 232 98,24 3020 Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń 69 389 68 351 98,50 3240 Stypendia oraz inne formy pomocy dla uczniów 1 995 1 995 100,00 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 785 702 783 442 99,71 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 55 341 55 338 99,99 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 170 163 159 435 93,70 4120 Składki na Fundusz Pracy 22 332 21 727 97,29 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 84 270 82 557 97,97 4230 Zakup leków i materiałów medycznych 380 379 99,74 4240 Zakup pomocy naukowych , dydaktycznych i książek 8 600 8 286 96,35 4260 Zakup energii 10 850 10 320 95,11 4270 Zakup usług remontowych 74 880 73 657 98,37 4280 Zakup usług zdrowotnych 2 040 956 46,86 4300 Zakup usług pozostałych 18 320 15 356 83,82 4410 Podróże służbowe krajowe 1 900 1 349 71,00 4430 Różne opłaty i składki 2 000 1 151 57,55 4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 46 933 46 933 100,00 80104 Przedszkola 67 499 64 754 95,93 3020 Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń 5 705 5 705 100,00 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 42 520 41 351 97,25 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 3 680 3 672 99,78 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 9 804 8 707 88,81 4120 Składki na Fundusz Pracy 1 301 1 168 89,78 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 300 300 100,00 4240 Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek 900 900 100,00 4280 Zakup usług zdrowotnych 138 0 0,00 4410 Podróże służbowe krajowe 200 0 0,00 4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 2 951 2 951 100,00 80110 Gimnazja 475 500 437 731 92,06 3020 Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń 22 804 22 804 100,00 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 264 751 264 423 99,88 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 18 896 18 895 99,99 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 57 535 54 053 93,95 4120 Składki na Fundusz Pracy 7 543 7 412 98,26 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 22 850 22 815 99,85 4230 Zakup leków i materiałów medycznych 200 200 100,00 4240 Zakup pomocy naukowych ,dydaktycznych i książek 3 800 3 795 99,87 4280 Zakup usług zdrowotnych 761 0 0,00 4300 Zakup usług pozostałych 8 450 8 384 99,22 4410 Podróże służbowe krajowe 1 090 1 058 97,06 4430 Różne opłaty i składki 360 360 100,00 4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 16 460 16 460 100,00 6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 50 000 17 072 34,14 80113 Dowożenie uczniów do szkół 135 000 104 919 77,72 4300 Zakup usług pozostałych 135 000 104 919 77,72 80146 Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli 9 413 7 452 79,17 4300 Zakup usług pozostałych 6 737 5 591 82,99 4410 Podróże służbowe krajowe 2 676 1 861 69,54 80195 Pozostała działalność 2 320 2 320 100,00 4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 2 320 2 320 100,00 851 Ochrona zdrowia 43 706 22 298 51,02 85154 Przeciwdziałanie alkoholizmowi 12 206 9 126 74,77 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych 1 000 80 8,00 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 6 000 5 986 99,77 4300 Zakup usług pozostałych 5 206 3 060 58,78 85195 Pozostała działalność 31 500 13 172 41,82 4270 Zakup usług remontowych 30 000 12 362 41,21 4300 Zakup usług pozostałych 1 500 810 54,00 853 Opieka społeczna 489 567 476 014 97,23 85313 Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóreświadczenia z pomocy społeczne 8 210 8 210 100,00 4130 Składki na ubezpieczenie zdrowotne 8 210 8 210 100,00 85314 Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne 198 344 198 025 99,84 3110 Świadczenia społeczne 193 058 193 057 100,00 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 4 486 4 486 100,00 4300 Zakup usług pozostałych 800 482 60,25 85315 Dodatki mieszkaniowe 68 409 68 409 100,00 3110 Świadczenia społeczne 68 409 68 409 100,00 85316 Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze 20 934 20 933 100,00 3110 Świadczenia społeczne 20 934 20 933 100,00 85319 Ośrodki Pomocy Społecznej 117 960 107 348 91,00 3020 Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń 500 0 0,00 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 73 939 72 558 98,13 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 5 307 5 307 100,00 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 14 163 13 632 96,25 4120 Składki na Fundusz Pracy 1 922 1 836 95,53 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 6 500 6 499 99,98 4270 Zakup usług remontowych 1 000 0 0,00 4300 Zakup usług pozostałych 8 000 4 384 54,80 4410 Podróże służbowe krajowe 3 800 1 103 29,03 4430 Różne opłaty i składki 800 0 0,00 4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 2 029 2 029 100,00 85328 Usługi opiekuńcze i specjalistyczneusługi opiekuńcze 8 640 6 176 71,48 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 1 284 931 72,51 4120 Składki na Fundusz Pracy 176 125 71,02 4300 Zakup usług pozostałych 7 180 5 120 71,31 85395 Pozostała działalność 67 070 66 913 99,76 3110 Świadczenia społeczne 67 070 66 913 99,76 854 Edukacyjna opieka wychowawcza 15 519 13 185 84,96 85401 Świetlice szkolne 15 519 13 185 84,96 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 11 520 9 712 84,31 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne 255 255 100,00 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 2 203 1 802 81,80 4120 Składki na Fundusz Pracy 391 338 86,45 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 700 628 89,71 4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 450 450 100,00 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 13 294 10 923 82,16 90015 Oświetlenie ulic, placów i dróg 13 294 10 923 82,16 4260 Zakup energii 10 794 8 423 78,03 4270 Zakup usług remontowych 2 500 2 500 100,00 921 Kultura i ochronadziedzictwa narodowego 82 500 82 500 100,00 92116 Biblioteki 82 500 82 500 100,00 2550 Dotacja podmiotowa z budżetu dla instytucji kultury 82 500 82 500 100,00 926 Kultura fizyczna i sport 2 090 1 860 88,90 92695 Pozostała działalność 2 090 1 860 88,90 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 500 500 100,00 4300 Zakup usług pozostałych 1590 1 360 85,53 O g ó ł e m 3 678 221 3 443 634 93,62 Z powyższego zestawienia wynika , że planowane wydatki w większości działów zostały wykonane poniżej założonego planu Nie wykorzystano w 100% wydatków w następujących działach : Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo - nie w pełni wykorzystano środki na wypłatę prowizji za świadectwa miejsca pochodzenia zwierząt oraz na ich zakup Dział 020 Leśnictwo - nie wykorzystano środków na zakup paszy dla zwierzyny leśnej Dział 600 Transport i łączność W rozdziale 60016 - nie w pełni wykorzystano środki finansowe na płace i pochodne od płac dla pracowników zatrudnionych w ramach robót interwencyjnych , ponieważ w budżecie planowane są środki na wypłatę płac dla w/w pracowników w 100 % ze środków własnych , zwrot z Powiatowego Urzędu Pracy dokonywany jest po opłaceniu wynagrodzeń oraz przelanych składek ZUS w późniejszym terminie, - nie w pełni wykorzystano środki na:- zakup sprzętu ( łopaty , siekiery, rękawice robocze) i innych towarów , - zakup kręgów betonowych , - pozostały środki nie w pełni wykorzystane na bieżące utrzymanie dróg, - w wydatkach inwestycyjnych pokryto koszty mapek wg zawartej umowy zlecenia Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa - w rozdziale 70005 nie w pełni wykorzystano środki za sporządzenie opracowania „studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy’’ . Dział 720 Informatyka - w rozdziale 72095 nie wykorzystano środki w zakresie remontów sprzętu informatycznego oraz nie w pełni wykorzystano środki dotyczące opłat za obsługę serwisową i zakup materiałów , Dział 750 Administracja publiczna - w rozdziale 75022 nie w pełni wykorzystano środki na wypłatę diet dla radnych , sołtysów i członków komisji spoza Rady za udział w sesjach i posiedzeniach komisji, - w rozdziale 75023 pozostały nie w pełni wykorzystane środki na a) wypłatę ekwiwalentów dla pracowników obsługi (według norm ), b) wynagrodzenia osobowe wraz z pochodnymi ze względu na wypłatę wynagrodzenia oraz zasiłku chorobowego (płatnego z ZUS ) dla pracownika Urzędu Gminy, c) zakup sprzętu i wyposażenia oraz na zakup usług jak również wypłaty delegacji służbowych i ryczałtów za używanie samochodów osobowych do celów służbowych d) pokrycie kosztów energii elektrycznej – według obciążenia oraz opłat ubezpieczenia budynków i sprzętu - zgodnie z podpisanymi polisami ubezpieczeniowymi - w rozdziale 75047 pozostały nie w pełni wykorzystane środki na wypłatę prowizji dla sołtysów za zebrane zobowiązania pieniężne oraz pozostały środki na zakupy materiałów biurowych, druków itp. - w rozdziale 75095 pozostały nie wykorzystane środków na nagrody dla sołtysów. Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa W rozdziale 75412 nie wykorzystano w całości środki na : - zakupy materiałów , energii, podróże służbowe krajowe. Wydatki realizowano według potrzeb - wydatki inwestycyjne ponieważ planowane wykonanie instalacji odgromowej na budynku remizo-świetlicy w Czarni , ze względu na złe warunki atmosferyczne nie zostało wykonane , - opłaty za ubezpieczenie budynków , samochodów OSP oraz członków ochotniczych straży pożarnych . Wydatki zrealizowano do wysokości faktycznych potrzeb. Dział 758 Różne rozliczenia - w rozdziale 75814 pozostały niewykorzystane środki na opłatę prowizji z tytułu prowadzenia rachunku bankowego przez Bank Spółdzielczy w Myszyńcu , - w rozdziale 75818 nie wykorzystano rezerwy : ogólna –3 415,00 zł. , celowa –1 729,00 zł. Dział 801 Oświata i wychowanie - W rozdziale 80101 nie wykorzystano w całości środków na zakupy usług zdrowotnych , pozostałych usług, na opłaty telekomunikacyjne oraz pokrycia kosztów szkoleń i prowizji bankowych , a także w zakresie opłat ubezpieczenia sprzętu elektronicznego i pokrycia kosztów delegacji podróży służbowych, - w rozdziale 80104 pozostały nie wykorzystane środki na wypłatę delegacji służbowych oraz zakup usług zdrowotnych , - w rozdziale 80110 nie wykorzystano w całości środków na pokrycie kosztów usług zdrowotnych , - w rozdziale 80113 nie w pełni wykorzystano środki na pokrycie kosztów dowożenia uczniów do szkół , - w rozdziale 80146 nie wykorzystano w całości środków na dokształcanie nauczycieli i zwrot kosztów podróży wydatki zrealizowano do wysokości faktycznych potrzeb, Dział 851 Ochrona zdrowia - Plan wydatków w rozdziale 85154 na realizację Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych nie został w pełni wykonany na wypłatę diet dla członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych ponieważ w posiedzeniach komisji nie zawsze uczestniczyli wszyscy członkowie oraz planowano większą ilość spotkań , ponadto nie doszły do skutku planowane prelekcje i spektakle teatralne o szkodliwości alkoholu , - w rozdziale 85195 pozostało część nie wykorzystanych środków zaplanowanych na budowę placu postojowego przy Ośrodku Zdrowia w Czarni , wydatki zrealizowano do wysokości faktycznych kosztów wykonanych robót. Dział 853 Opieka społeczna - w rozdziale 85314 pozostały nie w pełni wykorzystane środki na pokrycie kosztów prowizji bankowych od wypłat zasiłków z Opieki Społecznej - w rozdziale 85319 a) pozostały nie wykorzystane środki na wypłatę ekwiwalentów dla pracowników GOPS oraz w zakresie usług remontowych jak również opłat z tytułu ubezpieczenia sprzętu elektronicznego b) nie w pełni wykorzystano środki na zakup usług ( usługi telekomunikacyjne , planowane szkolenia , prowizje bankowe ) oraz na wypłatę delegacji służbowych i ryczałtów za używanie samochodu prywatnego do celów służbowych - w rozdziale 85328 pozostało część niewykorzystanych środków na pokrycie usług sąsiedzkich , Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - nie wykorzystano w całości środków własnych na zakup energii na oświetlenie uliczne, wydatki zrealizowano zgodnie z wystawionymi fakturami przez Zakłady Energetyczne. Dział 926 Kultura fizyczna i sport - nie w pełni wykorzystano środki w rozdziale 92695 na pokrycie kosztów transportu dzieci na zawody sportowe Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Szydlik III. INWESTYCJE W 2003 roku na terenie Gminy Czarnia realizowano następujące inwestycje : 2. Budowa remizo-świetlicy w Czarni. 3. Budowa remizo-świetlicy w Brzozowym-Kącie. 4. Budowa drogi w Surowem kolonia Zajęczy Kąt. 5. Budowa budynku Gimnazjum w Czarni. Na budowę remizo-świetlicy w Czarni poniesiono koszty w kwocie 1 713,18 zł. w tym na : a) wykonanie mapki 350,00 zł. b) odbiór kominów dymnych 500,00 zł. c) projekt instalacji odgromowej 500,00 zł. d) fizykochemiczne i bakteriologiczne badanie wody 163,00 zł. e) zakup impregnatów wykorzystanych do pomalowania więźby dachowej celem zabezpieczenia przeciwpożarowego 104,98 zł. f) odbiór remizo-świetlicy przez Stację Sanitarno Epidemiologiczną 95,20 zł. Na budowę remizo-świetlicy w Brzozowym Kącie poniesiono koszty w kwocie 9 023,01 zł. w tym na : a) opracowanie projektu instalacji wodno-kanalizacyjnej 1 342,00 zł. b) koszt wiercenia studni 800,00 zł. c) wykonanie instalacji wodno-kanalizacyjnej 6 100,00 zł. d) nadzór inwestorski 600,00 zł. e) materiały budowlane wykorzystane przy naprawie dachu 181,01 zł. Na budowę drogi w Surowem Zajęczy Kąt poniesiono koszty w kwocie 3.000,00 zł. w tym na : a) sporządzenie dokumentacji technicznej i kosztorysowej na przebudowę drogi gminnej we wsi Surowe Zajęczy Kat Nr ewidencyjny 2808007 - 3.000,00 zł. Na budowę budynku gimnazjum w Czarni poniesiono koszty w kwocie 17.072,10 zł. w tym na : a) opracowanie dokumentacji technicznej 16 226,00 zł. b) za wydanie warunków na przyłączenie energii elektrycznej 126,10 zł. c) za sporządzenie mapki geodezyjnej 600,00 zł. Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Szydlik SPRAWOZDANIE z wykonania zadań z zakresu administracji rządowej I. DOCHODY DziałRozdział$ T r e ś ć Plan Wykonanie % 750 Administracja publiczna 32 018 32 018 100 75011 Urzędy wojewódzkie 32 018 32 018 100 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwana realizację zadań bieżących z zakresuadministracji rządowej oraz innych zadań zleconychgminie (związkom gmin) ustawami 32 018 32 018 100 751 Urzędy naczelnych organów władzypaństwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 11 026 11 026 100 75101 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa 504 504 100 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwana realizację zadań bieżących z zakresuadministracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami 504 504 100 75110 Referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne 10 522 10 522 100 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwana realizację zadań bieżących z zakresuadministracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami 10 522 10 522 100 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 350 350 100 75414 Obrona cywilna 350 350 100 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwana realizację zadań bieżących z zakresuadministracji rządowej oraz innych zadań zleconychgminie (związkom gmin) ustawami 350 350 100 801 Oświata i wychowanie 1 995 1 995 100,00 80101 Szkoły podstawowe 1 995 1 995 100,00 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwana realizację zadań bieżących z zakresuadministracji rządowej oraz innych zadań zleconychgminie (związkom gmin) ustawami 1 995 1 995 100,00 853 Opieka społeczna 280 911 280 910 100,00 85313 Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacaneza osoby pobierające niektóre świadczeniaz pomocy społecznej 8 210 8 210 100 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami 8 210 8 210 100 85314 Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki 182 344 182 344 100 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu pastwana realizację zadań bieżących z zakresuadministracji rządowej oraz innych zadań zleconychgminie (związkom gmin) ustawami 182 344 182 344 100 85216 Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze 20 934 20 933 100 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwana realizację zadań bieżących z zakresuadministracji rządowej oraz innych zadań zleconychgminie (związkom gmin) ustawami 20 934 20 933 100 85219 Ośrodki pomocy społecznej 67 353 67 353 100 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwana realizację zadań bieżących z zakresuadministracji rządowej oraz innych zadań zleconychgminie (związkom gmin) ustawami 67 353 67 353 100 85395 Pozostała działalność 2 070 2 070 100,00 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwana realizację zadań bieżących z zakresuadministracji rządowej oraz innych zadań zleconychgminie (związkom gmin) ustawami 2 070 2 070 100,00 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 6 000 6 000 100 90015 Oświetlenie ulic, placów i dróg 6 000 6 000 100 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwana realizację zadań bieżących z zakresuadministracji rządowej oraz innych zadań zleconychgminie (związkom gmin) ustawami 6 000 6 000 100 OGÓŁEM 332 300 332 299 100 II. WYDATKI Plan wydatków zadań zleconych z zakresu administracji rządowej DziałRozdział § T r e ś ć Planw zł. Wykonaniew zł. % 750 Administracja publiczna 32 018 32 018 100,00 75011 Urzędy wojewódzkie 32 018 32 018 100 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 26 753 26 753 100 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 4 610 4 610 100 4120 Składki na Fundusz Pracy 655 655 100 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 11 026 11 026 100 75101 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej kontroli i ochrony prawa 504 504 100 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 73 73 100 4120 Składki na fundusz pracy 10 10 100 4300 Zakup usług pozostałych 421 421 100 75110 Referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne 10 522 10 522 100,00 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych 7 128 7 128 100,00 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 109 109 100,00 4120 Składki na fundusz pracy 16 16 100,00 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 1 611 1 611 100,00 4300 Zakup usług pozostałych 1 456 1456 100,00 4410 Podróże służbowe krajowe 202 202 100,00 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 350 350 100 75414 Obrona cywilna 350 350 100 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 250 250 100 4300 Zakup usług pozostałych 100 100 100 801 Oświata i wychowanie 1 995 1 995 100,00 80101 Szkoły podstawowe 1 995 1 995 100,00 3240 Stypendia oraz inne formy pomocy dla uczniów 1 995 1 995 100,00 853 Opieka społeczna 280 911 280 910 100 85313 Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóreświadczenia z pomocy społecznej 8 210 8 210 100 4130 Składki na ubezpieczenia zdrowotne 8 210 8 210 100 85314 Zasiłki i pomoc w naturzeoraz składki na ubezpieczenia społeczne 182 344 182 344 100 3110 Świadczenia społeczne 177 858 177 858 100 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 4 486 4 486 100 85316 Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze 20 934 20 933 100 3110 Świadczenia społeczne 20 934 20 933 100 85319 Ośrodki Pomocy Społecznej 67 353 67 353 100 4010 Wynagrodzenia osobowepracowników 55 959 55 959 100 4110 Składki na ubezpieczenie społeczne 10 042 10 042 100 4120 Składki na fundusz pracy 1 352 1 352 100 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 6 000 6 000 100 90015 Oświetlenie ulic, placówi dróg 6 000 6 000 100 4261 Zakup energii 5 000 5 000 100 4270 Zakup usług remontowych 1 000 1 000 100 O g ó ł e m 332 300 332 299 100 Jako zadania zlecone gmina realizowała zadania z zakresu: a) ewidencji ludności i wydawania dowodów osobistych prowadzenia i aktualizacji rejestrów wyborców w gminie, b) przygotowanie i przeprowadzenie referendów ogólnokrajowego w dniu 08 czerwca 2003 r. , obrony cywilnej , c) opieki społecznej , oświetlenia dróg , dla których gmina nie jest zarządcą, Otrzymane dotacje na zadania zlecone zostały wykorzystane zgodnie z przeznaczeniem jak niżej : W DZIALE 750 Administracja publiczna Rozdział 75011 Urzędy wojewódzkie - na wypłatę wynagrodzeń wraz z pochodnymi dla pracowników Urzędu Gminy realizujących zadania bieżące z zakresu administracji rządowej zleconych gminie , takie jak : obrona cywilna , wydawanie dowodów osobistych , prowadzenie ewidencji ludności, W DZIALE 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa Rozdział 75101 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej kontroli i ochrony prawa - pokrycie kosztów umowy zlecenia (wypłata rachunku wraz z pochodnymi : ZUS i Fundusz Pracy) za prowadzenie i aktualizacje rejestrów wyborców , Rozdział 75110 Referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne - na wypłatę rachunku za sporządzenie list uprawnionych do spisu , uzupełnienie wyposażenia lokali wyborczych, - wydatki kancelaryjne , - pokrycie kosztów drukowania obwieszczeń o podziale na obwody głosowania , - zabezpieczenie lokali w porze nocnej , - pokrycie kosztów związanych z użytkowaniem lokali w dniach przeprowadzania referendów, - wypłatę zryczałtowanych diet dla członków komisji obwodowych , - wypłatę należności wraz z pochodnymi za pełnienie dyżuru przez pracownika Urzedu Gminy , - koszty pokrycia delegacji służbowych W DZIALE 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa Rozdział 75414 Obrona cywilna - na zakup środków czystości oraz artykułów przemysłowych niezbędnych do utrzymania magazynu oraz na wypłatę faktury za udział w szkoleniu organizowanym przez , W DZIALE 801 Oświata i wychowanie Rozdział 80101 Szkoły podstawowe - pokrycie kosztów zakupu podręczników szkolnych dla uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych w roku szkolnym 2003/2004 ; z pomocy skorzystało 23 uczniów. W DZIALE 853 Opieka społeczna Rozdział 85313 Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej - opłacono składki ubezpieczenia zdrowotnego za 26 osób ; na koniec roku powstały zobowiązania w kwocie 4,02 zł. Rozdział 85314 Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne - wypłatę zasiłków stałych dla 6 osób, - stałych wyrównawczych dla 11 osób , - rent socjalnych dla 16 osób, - zasiłków okresowych gwarantowanych dla 1 osoby , - zasiłków okresowych dla 14 osób , - zasiłków z tytułu ochrony macierzyństwa dla 35 osób, - z tej pomocy skorzystały ogółem 93 osóby , - na opłacenie składek emerytalno - rentowych za 3 osoby Rozdział 85316 Zasiłki rodzinne , pielęgnacyjne i wychowawcze - na wypłatę zasiłków pielęgnacyjnych dla osób , które mają orzeczony znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności ; zasiłki pielęgnacyjne wypłacono dla 15 osób , Rozdział 85319 Ośrodki pomocy społecznej - na wypłatę wynagrodzeń wraz z pochodnymi ( ZUS i Fundusz Pracy ) dla pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czarni , Rozdział 8539 Pozostała działalność - na zakup wyprawki szkolnej obejmującej : plecak , kostium gimnastyczny oraz przybory szkolne dla dzieci rozpoczynających naukę w I klasie szkoły podstawowej w roku szkolnym 2003/2004 ; z pomocy skorzystało 23 uczniów, W DZIALE 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska Rozdział 90015 Oświetlenie ulic , placów i dróg - pokrycie kosztów zużycia energii elektrycznej i konserwacji oświetlenia ulicznego dróg , dla których gmina nie jest zarządcą ; Na koniec roku powstały zobowiązania w kwocie 3 551,21 zł. Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Szydlik Plan dochodów zadań realizowanych w drodze porozumień i umów między jednostkami samorządu terytorialnego (różnymi szczeblami) DziałRozdział § T r e ś ć Kwota 750 Administracja publiczna 7 828 75020 Starostwa powiatowe 7 828 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwana realizację zadań bieżących z zakresuadministracji rządowej oraz innych zadań zleconychgminie (związkom gmin) ustawami 7 828 O GÓ Ł E M 7 828 Plan wydatków zadań realizowanych w drodze porozumień i umów między jednostkami samorządu terytorialnego (różnymi szczeblami) DziałRozdział § T r e ś ć Kwota 750 Administracja publiczna 7 828 75020 Starostwa powiatowe 7 828 4011 Wynagrodzenia osobowe pracowników 6 541 4111 Składki na ubezpieczenia społeczne 1 127 4121 Składki na fundusz pracy 160 O g ó ł e m 7 828 Jako zadanie powierzone w zakresie melioracji gmina otrzymaną dotację wykorzystała na wypłatę wynagrodzenia wraz z pochodnymi ( ZUS i Fundusz Pracy ) dla pracownika Urzędu Gminy realizującego wyżej wymienione zadania . Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Szydlik
Informacje o artykule
Autor: Krystyna Piórkowska Zredagował(a): Data powstania: 05.05.2004 15:49 Data ostatniej modyfikacji: 05.05.2004 15:49 Liczba wyświetleń: 1258 Artykuły archiwalne
Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował