menu
menu Struktura urzędu

Artykuł archiwalny

drukuj

2008-10-27 11:42:20

Podinspektor ds. wymiaru podatków i opłat - Hanna Pawłowska


Samodzielne stanowisko do spraw wymiaru podatków i opłat obejmuje Hanna Pawłowska.

    Dane kontaktowe:

    Hanna Pawłowska

    e-mail: hpawlowska7@wp.pl

    tel. (0-29)7727017 wew. 25











Zakres czynności:
  • dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości,
  • prowadzenie spraw dotyczących podatku od środków transportowych i podatku od posiadania psów,
  • rozpatrywanie odwołań i skarg w sprawach wymiaru podatków i opłat,
  • prowadzenie dokumentacji wymiarowej, rejestrów wymiarowych oraz rejestrów przypisów i odpisów,
  • prowadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym informacji i deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu przez osoby fizyczne i osoby prawne,
  • przeprowadzanie kontroli podatkowych,
  • sporządzanie danych do sprawozdawczości budżetowej w zakresie ustawowych ulg i zwolnień oraz obniżenia górnych stawek podatkowych,
  • przygotowanie decyzji o udzieleniu ulg ustawowych: inwestycyjnych, z tytułu nabycia gruntów i wojskowych,
  • przygotowanie decyzji o udzieleniu odroczenia i umorzeń podatkowych,
  • prowadzenie spraw związanych z udzieleniem pomocy publicznej dla przedsiębiorców, przekazywanie sprawozdań w tym zakresie,
  • wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym oraz potwierdzających pracę w gospodarstwie rolnym,
  • prowadzenie urządzeń ewidencyjno-księgowych dotyczących: podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości, od środków transportowych i od posiadania psów,
  • prowadzenie dzienników obrotów dotyczących opłat lokalnych,
  • egzekwowanie należności, wysyłanie upomnień, naliczanie odsetek za zwłokę oraz windykacja należności,
  • prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
  • wydawanie i prowadzenie rejestru zaświadczeń o wysokości zaległości podatkowych,
  • przygotowywanie danych do okresowej sprawozdawczości budżetowej z wykonania dochodów z tytułu opłat lokalnych w gminie,
  • prowadzenie spraw wynikających z ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym,
  • rozliczanie i kontrola rachunkowa sołtysów i inkasentów z pobieranych podatków i opłat,
  • przygotowanie i obliczanie danych niezbędnych do obliczania wynagrodzeń dla sołtysów za inkaso,
  • prowadzenie ewidencji nieruchomości mienia komunalnego,
  • przygotowywanie umów najmu, stawek czynszów i opłat za lokale i nieruchomości stanowiące mienie komunalne gminy,
  • prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej:
    • przyjmowanie wniosków o zwrot podatku akcyzowego wraz z fakturami VAT,
    • przygotowywanie decyzji o zwrocie podatku,
    • przygotowywanie  do wojewody wniosków o przekazanie gminie dotacji celowej na postępowanie w sprawie zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego  zawartego w cenie oleju napędowego,
    • przygotowywanie do wojewody okresowych i rocznych rozliczeń dotacji oraz okresowych i rocznych sprawozdań rzeczowo-finansowych z realizacji wypłat zwrotu podatku.
  • przygotowywanie projektów aktów prawnych organów gminy oraz innych materiałów przedkładanych pod obrady Rady Gminy i jej komisji, wykonywanie uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta,
  • współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowywania projektu budżetu Gminy, planowanie zadań rzeczowych i wydatków dotyczących prowadzonego zakresu spraw,
  • przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań z prowadzonego zakresu spraw,
  • prowadzenie postępowania administracyjnego w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz postępowania egzekucyjnego,
  • współdziałanie z gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji zadań wynikających z zakresu czynności,
  • współdziałanie z organami administracji rządowej i innymi jednostkami samorządowymi, przestrzeganie zasad i trybu wykonywania czynności kancelaryjnych ustalonych instrukcją kancelaryjną ,
  • organizowanie niezbędnych przedsięwzięć w celu ochrony danych osobowych, tajemnicy państwowej, służbowej i skarbowej oraz przestrzeganie przepisów w tym zakresie,
  • pełnienie zastępstwa w zakresie obsługi kasowej,
  • współdziałanie i bezpośrednia podległość w realizacji zadań ze Skarbnikiem Gminy.

Informacje o artykule

Autor: Kamila Górska-Kłodzińska
Zredagował(a): Grzegorz Kamzelski
Data powstania: 27.10.2008 11:42
Data ostatniej modyfikacji:
Liczba wyświetleń: 1418

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
menu