- Struktura urzędu
-
Artykuł archiwalny
2008-10-27 13:24:57
Inspektor ds. księgowości - Alicja Kuczyńska
Na samodzielnym stanowisku do spraw księgowości zatrudniona jest Alicja Kuczyńska.
Dane kontaktowe: Alicja Kuczyńska
e-mail: ksiegowosc@gminaczarnia.pl
tel. 0297727017 wew. 29
Urzęduje w pokoju nr 13.
Zakres czynności:
- bieżące i prawidłowe prowadzenie rachunkowości budżetowej Urzędu Gminy, Gminnej Biblioteki Publicznej i realizowanych inwestycji w sposób zapewniający między innymi:
- terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych zgodnych z ewidencją księgową,
- ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostek oraz terminowe i prawidłowe rozliczanie osób majątkowo odpowiedzialnych za to mienie,
- prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych.
- prowadzenie urządzeń księgowych dla w/w jednostek odpowiadającym wymogom obowiązującym przepisom z zakresu prawa finansowego,
- terminowe przygotowywanie do wypłaty lub dokonywanie przelewu: rachunków, delegacji służbowych oraz innych dokumentów (dowodów księgowych) przez sprawdzenie ich pod względem formalnym i rachunkowym i czy zastosowano zamówienie publiczne,
- sporządzanie list płac dla pracowników zatrudnionych w w/w jednostkach oraz prowadzenie kart wynagrodzeń,
- sporządzanie i terminowe przekazywanie do ZUS: zgłoszeń, deklaracji i raportów dotyczących ubezpieczenia społecznego,
- sporządzanie oświadczeń, deklaracji i informacji podatkowych obowiązujących w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych,
- terminowe rozliczanie i sporządzanie przelewów do: ZUS (składki ubezpieczeniowe, fundusz pracy), Urzędu Skarbowego (podatek dochodowy od osób fizycznych), banków prowadzących rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe pracowników w/w jednostek,
- sporządzanie innych przelewów z zakresu funkcjonowania w/w jednostek,
- prowadzenie rozliczeń z Powiatowym Urzędem Pracy w Ostrołęce wynikających z zawieranych umów na organizację robót publicznych i prac interwencyjnych,
- prowadzenie gospodarki drukami ścisłego zarachowania tj. zamawianie druków, ich rozliczanie, zabezpieczenie, ewidencjonowanie,
- wycena i ustalanie różnic inwentaryzacyjnych w zakresie ewidencji materiałów, sprzętu, wycena i umorzenia środków trwałych, sprawdzanie stanu faktycznego,
- prowadzenie spraw z zakresu świadczeń pieniężnych z ubezpieczenia społecznego,
- terminowe rozliczanie należności pieniężnych wobec budżetu gminy (energia elektryczna, rozmowy telefoniczne, opał itp.),
- przestrzeganie planu wydatków,
- sporządzanie sprawozdań okresowych i rocznych z wykonania budżetu gminy zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami i ewidencją księgową,
- współdziałanie ze Skarbnikiem Gminy przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu gminy,
- współdziałanie z gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji zadań,
- współdziałanie z organami administracji rządowej i innymi jednostkami samorządowymi,
- przestrzeganie zasad i trybu wykonywania czynności kancelaryjnych ustalonych instrukcją kancelaryjną,
- organizowanie niezbędnych przedsięwzięć w celu ochrony danych osobowych, tajemnicy państwowej, służbowej i skarbowej oraz przestrzeganie przepisów w tym zakresie,
- pełnienie zastępstwa za Podinspektora do spraw księgowości placówek szkolnych podczas jego nieobecności (choroba, urlop wypoczynkowy i inne przyczyny nieobecności),
- współdziałanie i bezpośrednia podległość w realizacji zadań ze Skarbnikiem Gminy.
Informacje o artykule
Autor: Kamila Górska-Kłodzińska Zredagował(a): Grzegorz Kamzelski Data powstania: 27.10.2008 13:24 Data ostatniej modyfikacji: 28.11.2018 15:57 Liczba wyświetleń: 2180 Artykuły archiwalne
Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował 1 Inspektor ds. księgowości - Alicja Kuczyńska 27.10.2008 13:24 Grzegorz Kamzelski - bieżące i prawidłowe prowadzenie rachunkowości budżetowej Urzędu Gminy, Gminnej Biblioteki Publicznej i realizowanych inwestycji w sposób zapewniający między innymi: